Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





zondag 5 juni 2016

Kleurmediums samenvoegen

Hallo allemaal,

Tja, velen van ons hebben diverse kleurmediums in huis.
En wat is er dan nog leuker om die te combineren.


Deze kaart heb ik gecombineerd met PanPastel en Zig color clean brushmarkers.
Eerst heb ik een achtergrond gemaakt. Dit heb ik gedaan op aquarel papier, niet te dik want dan heb je teveel "bobbels"  max. 225 gram is prima en dan zo glad mogelijk.
Ik heb de achtergrond stempel van Noor!Design in de hand genomen en daar Versamark
inkt opgedaan. Toen heb ik uit de hand dit op diverse plaatsen op het papier gedrukt.
Daar ben ik met lichte kleurtjes PanPastel overheen gegaan. In dit geval een lichte paarse en een groene tint.  Daarna heb ik de script stempel van Noor!Design ook in de hand genomen en met
een paarse stempelinkt heb ik er her en der afdrukjes op gezet.
Dus zonder clearblok !
Als volgt heb ik er met zwarte StaZon inkt de roos van Studio Light op gestempeld
en deze met de Zig markers ingekleurd. Dit kan er gewoon overheen, maar heb je donkerder kleuren
PanPastel gebruikt dan moet je eerst een masker van de roos maken voordat je met de achtergrond begint. Een masker is dezelfde roos op een dun vel papier stempelen uitknippen en vervolgens op de plek leggen waar je hem later wilt stempelen. Heb je de achtergrond klaar dan neem je het masker eraf. Hier is het dan dus wit gebleven en kan je de roos erop stempelen.


Na het inkleuren heb ik nog wat stickles aangebracht langs de randjes van de roos.
En de kaart gemat op wit en roze cardstock.
Het is weer een CAS ( clean and simple)  kaart maar van mij
hoeft deze niet meer "opsmuk" te hebben.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen uitleggen en als er vragen zijn, jullie mogen mij
altijd mailen, hobbyjanet@hotmail.com


Clearstamp Studio Light - Sweet Romance - STAMPSR131  Noor! Design - Clear Stamp - Background Old wallpaper  PanPastels - 9ml - Bright Yellow Green Shade   stempelinkt  - StazOn - Jet Black Schut - Artist Drawing Paper - 225 gram A4  

2 opmerkingen:

lenywim35 zei

Ht is schitterend gedaan Janet. Jammer voor mij, dat ik dat niet meer kan. 2 minuten vasthouden van de stempels bezorgt me al kramp, en de handen bibberen nogal, du niets wordt meer echt mooi.
De boeken van Studio Light zijn nu vaak een uitkomst. Maar ..... ik geniet van het werk van anderen.
Fijn weekend en grts leny w

KarinsArtScrap zei

heel erg mooiiiiiiiiiii
Gr Karin