Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





maandag 3 juli 2017

enjoy simple things

Hoi,

Vandaag laat ik jullie deze kaart zien. En ik ga stap voor stap uitleggen hoe ik deze kaart heb gemaakt en hoe ik de afbeelding heb ingekleurd. 



Ik ben begonnen om de afbeeldingen van katzelkraft met versafine te stempelen op mixed media papier. Ook heb ik de kleurtjes uitgezocht waarmee ik de afbeelding wil gaan inkleuren. In dit geval heb ik de bloemen ingekleurd met de polychromos 132, 189, 131, 193

 Als eerste begin ik met de lichtste kleur een onderlaag aan te brengen over de hele afbeelding. Vervolgens blijf ik even met deze eerste kleur wat meer kleur aan het brengen daar waar ik het op het laatste het donkerst wil hebben. Het gedeelte wat echt heel licht moet blijven sla ik vanaf nu over.
.

 Vervolgens pak ik de tweede lichtste kleur en kleur daar waar ik het donkerst wil hebben met deze kleur. Ik kleur niet de hele afbeelding met deze kleur en laat een gedeelte met de lichtste kleur achterwege omdat je anders geen schaduw meer krijgt 

Vervolgens pak ik kleur nr 131, en kleur weer daar waar ik het donkerst wil hebben met deze kleur, maar kleur niet de hele afbeelding maar nog een stukje minder dan met de tweede kleur om nog meer schaduw te krijgen

Vervolgens pak ik de lichtere kleur weer en ga een mooie overgang maken zodat de kleuren mooi overlopen. Dat doe ik met de overige kleuren ook.

Vervolgens pak ik de donkerste kleur en kleur een klein gedeelte van de afbeeling in met deze kleur wwar ik het het donkerste wil hebben en dus de meeste schaduw.
Daarna herhaal ik de voorgaande stappen met de lichtere kleuren weer om een mooie overloop te hebben en om de kleuren van de afbeelding nog intenser te krijgen

Nadat ik alle bloemen zo heb gekleurd, heb ik de blaadjes en de stengels op dezelfde manier gekleurd. Hierbij ik gebruik gemaakt van de polychromos kleuren 166, 112, 266, 267.


Vervolgens stempel je stempel je de bloemen op masking papier. Dit is speciaal papier dat over het gehele vel het plakgehalte heeft van de 'post it' papiertjes. Je knipt het gestempelde op het masking papier uit, en verwijderd de achterste laag. Vervolgens bevestig je het masking papier op je gestempelde bloemen. 

Als ik alle bloemen heb bedekt met de masking tape kan ik met de gelli plate aan de gang gaan. Met de kleine ronde gelliplates ga ik een mooie achtergrond maken. Ik heb gekozen voor de twisted citron en rusty hinge distress ink

Ik breng wat van beide kleuren aan op de gelliplate en rol met de brayer over de gelliplate totdat de inkt goed verdeeld is over de gelliplate

Daarna heb ik een mask op de gelliplate gelegd en nog een keer met de brayer erover heen gerold en dit aangebracht op het papier met de bloemen

Dit is het resultaat. Daarna heb ik met potlood en een witte pen hier en daar nog wat accenten aangebracht. Nadat ik tevreden was over de afbeeldingen heb ik papier erbij gezocht en is het onderstaande kaart geworden.

Dit is de kaart geworrden. Ik hoop dat deze uitleg duidelijk is voor jullie en dat jullie hierdoor geïnspireerd zijn. 

De volgende produkten heb ik gebruikt:


Rubberstamp - Katzelkraft - Fleurs hibiscusStempelinkt Versafine - Mini - Onyx Black Gelli Printing Plates - Set Mini`s - Round, Square, Triangle  Gelli Arts - Rubber Brayer (Gummihandroller) Distress inkt - Mini - Twisted Citron  Distress Inkt - Mini - Rusty Hinge Sharpie - Extra Fine Point Poster Paint Marker - White  Faber Castell Polychromos - Blikken doos 120 stuks + CD

Liefs,
Karen













Geen opmerkingen: