Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





vrijdag 7 juli 2017

Scheepjes Whirl - Variatie op de Candy Shawl


Vandaag is het mijn beurt om weer iets te laten zien op het HobbyVision Design team blog. Deze keer wil ik een gehaakte omslagdoek laten zien.

Hiervoor ben ik aan de slag gegaan met de Whirl van Scheepjes. Dit is een speciaal soort getwijnde draad die echt heerlijk haakt. Het kleurverloop zit ook in de bol.


Als je goed kijkt zie je dat de kleur heel langzaam verloopt. Ik haak dit patroon op haaknaald 3,5.
Het patroon wat ik heb gebruikt is de Candy Shawl en kun je hier vinden op het blog van Jellina's Creations: http://www.jellina-creations.nl/blog/scheepjes-whirl-candy-shawl




Op een gegeven moment was ik bij het lichtgroene gedeelte uitgekomen en wilde toch eigenlijk nog wel wat variatie in de sjaal gaan maken. Daarom ben ik na de 5 toer granietsteek 1 toer filethaken gaan doen en daarna gelijk weer 5 toer granietsteek. Dit heb ik herhaalt totdat ik bijna bij het lichtroze garen aan was gekomen.

Voor het lichtroze garen ben ik overgegaan op het patroon van de Southbay Shawl. In eerste instantie vond ik de rand veel te losjes worden. Maar hoe verder ik haakte, hoe mooier hij ging vallen. Nu is het net een soort roesje onderlangs. 




Ik ben erg blij met het uiteindelijke resultaat. Het is echt een mooie ruime omslag geworden.



Deze hele omslagdoek komt dus uit 1 bol Whirl. Deze ga ik vast met heel veel plezier dragen.

De Whirl is leverbaar in heel veel verschillende kleuren (meer kleuren in de webwinkel). Ik heb de kleur Sherbert Rainbow gebruikt.

Scheepjes wol - Whirl - 751 Liquorice Yumyum Scheepjes wol - Whirl - 754 Green Tea Tripple Scheepjes wol - Whirl - 755 Blueberry Bambam Scheepjes wol - Whirl - 758 Lavenderlicious

Scheepjes wol - Whirl - 761 Pistachi Oh So Nice Scheepjes wol - Whirl - 762 Popin Candy Scheepjes wol - Whirl - 767 Melting Macaron Scheepjes wol - Whirl - 768 Sherbert Rainbow

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige dag.


1 opmerking:

sjanie zei

O, wat een mooie omslagdoek, Jenine.
Daar zul je vast veel plezier van hebben.
Lekker frisse kleuren en zo leuk met dat soort roesje aan de onderkant.

Groetjes, Sjanie